Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen

Het Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen telt meer dan 250 wetenschappers en wetenschappelijk medewerkers. Ze doen aan onderzoek in een waaier aan disciplines: onder meer geologie, paleontologie, archeologie, biologie, taxonomie en oceanografie. De rijke collecties van het Instituut, 38 miljoen 'specimens', vormen een belangrijke bron voor dat onderzoekswerk. De onderzoekers verlenen ook wetenschappelijke expertise aan beleidsmakers, op nationaal en internationaal vlak. De missie van het KBIN is 'natuur in ieders leven brengen'. Dat doet het onder meer via het populaire Museum voor Natuurwetenschappen, dat jaarlijks zo'n 300.000 bezoekers ontvangt.
www.natuurwetenschappen.be

Meest behandelde onderwerpen:

Vierpotige walvissen bereikten Zuid-Amerika meer dan 42,6 miljoen jaar geleden in otterachtige zwemstijl
Dit is een artikel van: KBIN

Het fossiele skelet van een vierpotige walvis uit Peru geeft aan dat vroege walvissen vóór 42,6 miljoen jaar geleden de zuidelijke Atlantische Oceaan zijn overgestoken en zich daarbij voortstuwden zoals otters: met een stevig staarteinde en met vliezen aan de voeten.