#wetenschapisook

Jonas Lembrechts neemt deze week de Instagram-account van Eos Wetenschap over. Onder #wetenschapisook toont hij ons de avontuurlijke kant van zijn onderzoek.

Ik ben Jonas Lembrechts, doctoraatsstudent biologie aan de Universiteit Antwerpen. Ik onderzoek hoe planten omgaan met stressvolle condities in het koude klimaat in Lapland, een avontuurlijke job die mij vaak onverwachte, moeilijke, maar ook onvergetelijk mooie momenten oplevert.

Deze week post ik elke dag een foto op de Instagram-account van Eos Wetenschap om die andere kant van de wetenschap te belichten: de talloze avonturen die horen bij het verzamelen van wetenschappelijke data, en die lange en opwindende weg die moet worden afgelegd voor de wetenschappelijke conclusies eindelijk op papier staan.

Heb je zelf ook foto's of verhalen die veld- of labo-avonturen illustreren? Post ze op Instagram of Twitter met de hashtag #wetenschapisook!